fredag 29 januari 2010

Abstinensen låg på topp här igår!

Ja jäklar vad man blir beroende av saker... Man vänjer sig vid dumheter fort liksom!
Som i förrgår, då la våra kanaler av! Det blidde svart...
Jaha, vaknade på morgonen och skulle gå in p boxers hemsida för att kolla störningar och telefonnummer och sånt där. Då funkar inte internet heller!!!
Åh herre jisses alltså!

Fick leta upp boxers nummer på en gammal faktura och slå mig en pling! Nej men då var det strul med våra fakturor! Det hade inte betalats helt enkelt. Och hör på detta nu: 2fakturor från september och oktober 2009 var det som inte betalats. Och jag letade, kunde inte hitta dom nån stans!!
Då visar de sig att det blivit fel när vi flyttad i oktober... Vilket jag tycker är konstigt eftersom jag ringde för att ändra adress, men det gick inte enligt dom, det reggas automatiskt genom folkbokföringen. Mmm, fortfarande konstigt då all annan post kom, och deras november faktura kom. Och visst borde vi väl fått en påminnelse från dom, eller får man inte det från det företaget??
Och visst, jag borde väl ha misstänkt nåt, men nej. Eftersom vi fick en fet faktura på x antal hundra mer än normalt i december, så trodde ju jag att alla månader som missats var med i den! Kanske skulle kollat, men det känns som att det är deras jobb. Och jag vet inte vad det va den fakturan va på... Men nu är det alla fall löst!
Hur som helst så erkännde dom att dom har strulat sig, och vi får en ganska okej kompentation. Gratis en månad... Duger ju alla fall...

Sen till det med nätet... Ja vad som var fel där vet jag inte alls!! Det försvann igår morse och vi fick tillbaka det idag på morgonen igen... Okej, bara ett dygn, men det är en princip sak! Jag betalar och då ska det funka! Och det kan inte varit nån drift störning eftersom mina föräldrar har samma operatör, och deras funkade. 3 vet inte heller vad som var fel, men dom kunde ju uppenbarligen lösa det, för här sitter jag ju.
Bra att dom vet vad dom gör!

Jaja, nu funkar allt, för denna stund...

Mer då? Ja Jimmy bakar bullar. Hampus tänder ser allmänt konstiga ut... Julia har lärt sig prata en himla massa och Wille går super bra med stöd nu! Bra där.

Imorgon blir det sociala dagen på hög nivå! Ser jag fram emot!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar