onsdag 27 januari 2010

Vår helst igår!

Men ärligt! Hur trött är man inte på snö nu då?!
Idag när vi kom hem så skottade jag... det var vid ungefär 15. Och nu har jag precis kommit in efter att ha skottat igen!
Snälla ge mig vår, helst igår... Men men, snart är det ju februari, och det är ju närmare än januari... Svammel på hög nivå här!
Anledningen till att jag vill ha vår nu är trädgården. Den är verkligen inget att skryta om vill jag lova. Så därför vill jag att det blir varmt, snön smälter bort och marken tinar upp så vi kan slita upp det som ska bort, och så, det som ska fram.
Ganska logiskt då att man är trött på det.
Men det kommer... Det kommer...

Idag för övrigt så har vi varit hos min syster och fikat! Både gott och trevligt. Julia fick hjälpa till att baka fika brödet, kladd kaka!
Det uppskattades kan jag lova, Julia älskar att få baka!

Och nu i eftermiddag så fick Julia feber.
Williams feber är borta, men gnället är kvar.
Fast Julia är inte så farlig att ha sjuk, hon blir liksom ganska lugn och go. Så ja, tur i oturen kanske...
Hur som helst så blir det inte dagis för henne imorgon. Men Hampus ville gå så då får det bli så.
OM Julia är frisk imorgon så blir det småbarns sång med den övriga klungan med ungar. Känner at tjag måste få träffa lite mammor och lyssna på prat (av vuxna människor).
Det äör väl det negativa med att ha "många" (jo många anser att vi har många barn, jag anser att vi inte har det....), alltid nån som är små sjuk eller trotsig.
Eller som i vårt fall:
Två av tre ungar håller på att få tänder.
Två av tre ungar är sjuka.
Två av tre ungar befinner sig i trotts.
Man vet att man lever, och jag skulle Aldrig byta bort mitt liv.

Oj vad sugen jag blev på curry... Ja, mycket här i livet är konstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar