fredag 8 januari 2010

Varför!!?

Varför är det så att barn aldrig vill göra som man tänkt sig eller planerat?
Som nu, Jimmy har gått ut med dom stora barnen så Wille skulle få sova i lugn och ro... Men då när han ska sövas (han har varit trött och gnällig hela morgonen) ja då har han helt andra planer.
Sova är ju det han minst tänker på... Som nu sitter han och ska äta upp en bok... Och klappar händerna.
Tack och lov så är han ju inte gnällig just nu, men det blir ju inte lika roligt sen när en övertrött pojke ska sövas...

Annars då? Ja jag har kommit på att det inte är en dans på rosor att vara tjej... I mitt nästa liv vill jag nog födas till katt... Tänk så skönt att bara göra som man vill, sova när man vill, äta när man vill... Fast då ska det ju vara hos en snäll familj som ser mig som ett liv, inte som en sak.
På tal om det, fy faan för såna där människor som bara skaffar katter över sommaren för att sen överge dom när hösten knackar på dörren.
Eller som skaffar djur och inte tar hand om dom, spelar väl ingen roll om det är katt, hund, ko, häst eller råtta. Tar mig sig an ett djr så har man ett ansvar! Tänk på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar