torsdag 7 januari 2010

Ensam pappa...

En sak jag funderat på många gånger då jag suttit på familjeliv, libero och lite såna ställen...
Hur kommer det sig att man inte hör pappor klaga över barnen lika mycket som mammor ofta har en tendens att göra?

Jag menar, om man kollar så är det ju inlägg från mammor som är trötta, irriterade m.m, inte minst jag! Så jag pekar inte finger nu, utan jag bara uppmärksammar lite här.
För gå in på tex familjeliv och se. Tror aldrig jag sett en pappa som har delad vårdnad klaga över olika moment.
Eller bara en sån sak, hur många pappor är ute och ventilerar med andra pappor om uppfostran och trotts?
Men vad beror det på?
För det är ju minst lika jobbigt för en pappa som en mamma...Eller?!
Eller är det så att pappor helt enkelt lider i tystad?

Ja bara en liten fundering sådär från mig på kvälls kvisten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar