tisdag 19 januari 2010

Skit snack om CUBUS!

Igår fick jag ett mail från CUBUS. Där stod det att det var halva priset på alla rea kläder!
Nice tänkte jag och gick dit. Kommer dit och helvete heller!
Två ställningar med dam kläder, en ställning med herr kläder och en ställning med flick kläder. Inga baby kläder och inga pojk kläder.
Eller jo det fanns ju men dessa var "enbart" 50%.

Så jag frågade dom vad det handlade om? Då får jag ett flummigt svar:
-Ehm.. Ja det har inte kommit än...
Eh va?! Kläderna är ju för tusan där!!!!!
Men nej, sorry!
Blev uppmanad att komma tillbaka för det kommer fram mer och mer rea kläder under veckan. Mmm... Visst!

Gick dit idag igen, inga mer kläder...
Min man frågade då vad det handlar om.
Då är svaret ändrat helt plötsligt!
-Ja jo alltså, det har blivit ett fel, så mailet stämmer inte...
Nähäää okej... Men varför sitter så samma skyltar i affären som den man fick på mailen? Borde dom då kanske inte ta ner dom skyltarna. För enligt dom så lyder detta:
"Halva, halva priset på ALLA rea kläder"
Och borde dom då inte skicka ett meddelande till alla kunder som reggat sig för nyhets brevet, och meddela att det blivt ett fel?
Jo en vettig affär hade gjort detta, men inte CUBUS tydligen...

Men så gick jag ut på en sida här på nätet och fråga andra mammor hur rean var i deras städer.
Och nu till det skojiga:
Där är det halva priset på ALLA rea kläder.

Skumt va?! Tydligen så är det bara fel i vår butik, eller är det så att det är fel i alla andras butiker?
Jag röstar på alternativ ett.

Är det konstigt att folk tröttnar mer och mer på den affären eller? Tror inte det handlar om att dom inte gillar kläderna... För det är verkligen inget fel på kläderna, och det är roliga och fina kläder dom har! Men att luras är fult!

Har skrivit till deras kundcenter nu och väntar på svar... Ska även ringa dit imorgon. Får väl se vad som stämmer... Hur som helst så är det falska marknadsföring om det visar sig att dom har rätt! Det är ett som är säkert! Har jag rätt jag då är det SKAMLIGT!

Jag förstår att det inte känns så roligt för dom att sälja kläderna till såna priser, men då kan man låta bli att skicka ut meddelanden.

Sådär ja, nu har jag gnällt av mig lite! Väntar med spänning på morgon dagen... Blir intressant att se vad kundcentret har att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar