torsdag 14 januari 2010

"Bättre och Bättre dag för dag..."

Idag har jag haft en bra dag! Enligt mig alla fall.
Dagen började med att få iväg barnen till dagis, och komma i tid. Lyckades inte... Men skit samma, kom i tid i måndags, tisdags och igår. Kommer dessutom verkligen gå in för att komma i tid imorgon!
Sen var det arbetsförmedlingen... Jäklar va slöa dom är förresten! Min man var där för att diskutera lite med dom idag. När jag sitter där så kommer det en som jobbar, kollar runt lite (hon har precis haft möte med en person) och går iväg. Där ute med mig var det säkert 10pers som skulle in till en arbetsförmedlare... Okej, kanske skulle hon ha lunch... Men ändå! Många där fick ju lämna sin lapp och gå bara för att dom inte hann vara där. Min man hade nummer 19, när vi kom in var det nummer 17s tur... Det tog en timme innan min man fick komma in. Otroligt!
Visst, är man arbetslös så kan man ju sitta där i timmar... Eller? Enligt dom alla fall verkar det som.

Nåja, tillbaka till MIG!! Sen hämtades barnen. I Tid, kommer alltid i tid och hämtar, eller ja det händer att vi kommer lite tidigt, men hellre det anser jag ju! Sen vidare till BVC för att Hampus skulle få andra dosen med vaccin, gick ju perfekt! Kunde inte gått bättre. Han är en väldigt kännslig kille, med många tårar per dag... Men när det gäller sprutor så vill han ta dom. Och han är väldigt noga med att på peka för oss varje gång att han är en stor kille som inte gråter. Sötisen där ♥
Sen hem, där möttes vi upp av en kompis och hennes son. Så det blev fika och en massa prat! Jag uppskattade det verkligen!
Sen laga mat, och så kom pappa med en massa saker.
Sen söva barnen.
Och här sitter jag nu... Barnen sover, TVn på fraför mig, och datorn i knät. Dä ä gutt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar