fredag 1 januari 2010

Nyår

Så var nyår över. Den firades hemma hos mamma och pappa, där fanns även min syster, hennes kille och son, och lite mer vänner.
Jätte trevligt!!

Mindre trevligt blev det visserligen framåt nio tiden... Jag satt och gav Wille gröt, och han ville inte äta. Då är det nåt som är mycket fel, för den pojken säger inte nej till mat!
Och pang så blev han sjuk. Feber, hosta och snoret rann som bara hundan. Kul...
Jag ville ge upp vid halv elva och gå hem, kändes inte bra att ha Wille där bland allt tjoho. Visserligen väldigt städat och bra, men jobbigt för en liten kille som inte mår bra.
Men min lillebror ville inte att vi skulle gå hem, så han tog Wille och pojken slocknade. Så där satt han!
Jag har kommit på att jag gillar verkligen min lillebrors kompisar. Jag har ju alltid tyckt om vissa av dom, som Jim och Jonas till exempel. Men det är verkligen ett skönt gäng det där =)
Jonas sa hela kvällen att han tyckte Wille va så otroligt söt (bar även på han, och höll honom när han sov, mys på hög nivå måste jag säga), sånt blir en mamma glad av att höra!
Men som sagt, eftersom jag älskar min lillebror väldigt mycket så stannade vi kvar till tolv.
Sen gick vi hem.

Men fy vilken natt. Wille sov i tio minuter, sen vaknade och grät. Sen somnade och sov i tio minuter och vaknade och grät... Vid halv sex gav jag upp, då fick Jimmy ta över.
Så även fast jag inte drack en droppe alkohol igår så mår jag skit... Men men, samvetet är rent =)

Bilder från nyår kommer under dagen. Nu ska här mysas med barnen. Dom har precis fått nyårs presenter, böcker såklart. Vad kan va en bättre start på året än lite kunskap?
Och nu ska vi snart äta lite gott, har lovat barnen ostbågar... Mindre bra men vem kan tacka nej till så fina barn?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar