lördag 23 januari 2010

Minst sagt annorlunda dag.

Ja jisses vilken dag det har varit!
Den började bra med att Jimmy tog barnen och gick till stan. Jag fick vara hemma själv, inte varje dag det sker!!
Sen gick jag ner till min mamma och pappa för min syster skulle klippa mig idag.
När jag satt och väntade på henne så ringer Jimmy... Han berättar då att Hampus har ramlat och slagit i munnen.
Och ja det kan ju låta milt, men där har du fel!
Jag rusar ju såklart hem, mamma som man är så springer man med hjärtat i hals gropen och ser alla möjliga scenarier framför sig!
Och ja, när jag kommer hem och ser min lilla älskling så inser jag att jag hade inte så fel ändå.
Han sitter så liten och ynklig i soffan med tårna rinnande ner för kinderna.
När jag ser hans mun bryter jag ihop. Inte det bästa kanske, men herre gud, är man mamma och inte helt känslo kall så kanske man förstår mig?!
Hans framtänder är helt intryckta... Och sneda. Det rinner blod från dom, och är helt svullet!
Dessutom så har han skrapat upp hakan.
Usch, ryser av att bara tänka på det!

I samma sekund jag kommer in alla fall så har Jimmy pratat klart med sjukan, så det var ju bara att klä på han och sticka ner.
Nu kunde ju dom inte göra något för han, mer än att rådgiva oss.
På måndag måste vi ringa tandläkaren så dom får röntga hans mun och kolla eventuella skador.
Han har inte haft så i ont ikväll, och faktiskt kunnat äta både macka och yoghurt! Min duktiga kille!
Men alla som ser han mun blir helt förskräckta, men all rätt!

Efter det gick vi ner till min mamma så min syster fick klippa mig.
Sen skulle Jimmy hem och hämta barnen som var hemma med svärmor. När jag och Hampus väntar på att dom ska komma så ringer telefonen. Då har vi fått besök!
Så hemma hos oss är min mans bror och hans familj (fru och tre barn), en kompis och hans dotter!
Så jag och Hampus traskade hem för att umgås!
Ujuj säger jag bara! Så trevligt det var!
Visst var det fullt av folk och barn överallt, men vad mysigt det var! Speciellt när vi var i köket och det sitter 6barn och äter!!! Det gillar vi!

Nu är det kväller och jag ska sätta mig ner ett tag och bara andas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar