söndag 3 januari 2010

Slemmigt och snorigt...

Idag när vi alla vaknade så var vi förkylda! Hela bunten... Wille var ju först ut, han blev dålig i torsdags. Men nu är resten av oss snoriga med!
Det betyder att jag just nu har 3 gnälliga barn som bara piper om man nämner ordet: Mat.
Och en man som mest går runt och suckar, stönar och nyser... Och piper lite med såklart. Han är ju man, och gudarna ska veta att en förkylning för en man är mycket värre än att föda barn... Mhmm, jovisst, enligt män ja... och hur måna barn har dom fött nu igen? Just det: Inga! Så ja dom vet säkert...

Ganska intressant det där förresten, ja att män vet så mycket om att föda barn.
När jag väntade mitt första barn så var det en man i vår bekantskap som var så bra på det där med graviditet och att föda. Enligt han... Det komiska va att han inte var utbildad, hade inga barn och inga påväg... Men han hade ju sett på tv:n! Ja men såklart... *Suck*
Ja nu säger inte jag att män inte vet alls, för det finns dom män som läst och är barnmorskor. (Hade en man som barnmorska när jag var på bedömning med 3dje barnet, och han var toppen! Han sa hela tiden att: "Har jag läst")

Ja nog om det! Nu sitter mina två "stora" barn och kollar på tv, mannen gör mackor åt mig, och mini sover.
Har lovat barnen att vi ska ut och åka lite pulka, blir att dra dom ner till mina föräldrar, ta en fika och åka hem. Känner inte att jag orkar va mer aktiv än så... Kanske kan jag lura ut min lillebror och leka lite med barnen på gården... Om han är hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar