lördag 30 januari 2010

Onyttigt värre!

Då var det lördag igen!
Jag har ingen som helst lördags feeling... Men det kommer nog!
Jimmy är iväg med Hampus och Julia till stan. Dom ska kolla efter skridskor åt Hampus. Jag kom på idéen men lika fort så kändes det dumt!
Är det nån som är klumpig och jämt ramlar så är det Hampus, och han slår sig dessutom. Så det kommer bli mycket blåmärken här nu... Men eftersom vi bor så nära skridskobanan så känns det ju lämpligt, och jag kan ju inte hindra han, utvecklingen måste gå framåt... Jaja, den som lever får se.
Jag är ju då hemma med Wille, kände inte alls för att gå ut när jag så termometern... 17.8minus!! Nej, jag stannar inne i mitt varma hus... Visserligen så är Wille hemskt grinig, jämt så fort jag är ensam med han så är det pip som gäller. Så mycket får man ju inte gjort.
Men jag hann med att damma alla bord och bänkar, rista dukar, sortera skit tvätt, sätta på en maskin med tvätt och små plocka lite innan dom gick.
Och snart ska jag baka tårta... Med lite fusk såklart! Den som känner mig blir inte förvånad, för jag hatar köket! Skulle inte sörja ett dugg och skiten sprängdes... Eller ja lite kanske...

Idag kommer min syster, hennes son, hennes kille och vår mamma hit. Pappa var tvungen att jobba, annars skulle han med ha kommit. Fast jobba bör man!
Vi ska alla fall beställa pizza idag, och efter det så ska tårtan fram!
Och det är nog där lördags känslan kommer fram hoppas jag! Om inte annat så ska Jimmy köpa lite godis åt mig som jag ska glufsa i mig ikväll... Fy vilken onyttig dag detta blir. Men det är ju ändå lördag., så jag kommer inte ha dåligt samvete.

Nu ska jag försöka underhålla Wille... Blir väl att stapla klossar som han river med glädje. Super kul... Ja men han blir ju nöjd alla fall!! Min lilla älskade snutte ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar