lördag 4 juni 2011

Igår var det en sån där skön dag! Det ena roliga avlöste det andra.

Först fick vi besök av min "gamla" granne som jag hade när jag bodde hemma och hennes barnbarn Sofie. Birgit (min granne) har jag alltid sett som min extra mormor, det har fallit sig ganska naturligt! Sofie har jag växt upp med, så fort hon var hos sin mormor och morfar så lekte vi. Så härligt att träffas :-)
Julia fastnade för Sofie direkt, det var ingen tvekan om saken, och hon är så otroligt bra med barn! Det märks att hon jobbar med barn, och hon valde verkligen rätt yrke :-)
När dom hade åkt hem så följde vi med mamma och pappa på en tur i raggarbilen. Så otroligt skönt! Vi stannade vid Krön och tog ett dopp, eller ja... Jimmy, barnen och min pappa. Jag och mamma höll oss till att blöta fötterna bara. Som vanligt.
Sen följde mamma och pappa med oss hem och åt middag, trevligt med lite sällskap!

Både vi och barnen somnade ganska skönt igår, men dock var lyckan kort. Dels var det så otroligt varmt i sovrummet, trotts att vi hade öppet. Sen när jag väl lyckades somna så var det en jäkla fluga som bara skulle envisas med att surra runt mig. Och eftersom det räcker med att en knappnål tappas i golvet så vaknar jag, så kan ni tänka er vad en fluga och ett varmt rum ledde till... Precis! Inte mycket sömn där. Inatt får det bli att öppna både altandörren och fönstret i sovrummet... Men då blir vi väl invaderade av mygg istället!

2 kommentarer:

  1. Vad fint du skrev om mig, jag blev så glad. Jag hoppas innerligt att jag snart får egna barn för jag blir så full av längtan när jag får träffa dina underbara.

    SvaraRadera
  2. Tack :-) Jag är bara ärlig, du är verkligen toppen med barn, och dom känner av det. Julia blev så förtjust i dig, så roligt att se!
    Ni kommer få barn snart. Men jag förstår att väntan är jobbig, men när ni väl har ert lilla knyte så har ni glömt hur jobbigt det var.

    SvaraRadera