söndag 26 juni 2011

Vet ni om att det där talessättet om päron och äpplen inte är så klokt som det låter...
Man säger ju äpplet faller inte så långt från päronträdet (det finns ju det som bara heter faller långt från trädet, men nu syftar jag på det om päron med).
Men det är stor skillnad på äpplen och päron. Äpplen flyter, och päron sjunker. Det var något jag faktiskt inte visste. Så redan nu på morgonen har jag lärt mig något nytt! Känns skönt, nu behöver jag inte leta erfarenhet eller information denna dag, kan bara slappna av och ha det bra.
Men nu tillbaka till päron.

Jag har nu bestämt mig för att vara ett äpple!
Jag har nog alltid varit ett päron, sjunker som en sten när det uppstår tråkiga saker.
Men nu är det slut på det!! Det tar så mycket energi att försöka andas under vatten... ja ni förstår ju hur skitslut man är efter att göra en sak som är omöjlig.
Men nu ska jag bli ett äpple! Jag ska hålla näsan över vattenytan och få i mig all den syre jag behöver för att fixa skiten som kommer över mig. Jag tänker inte drunkna mer.

Mycket av varför jag kommit på detta är för att jag hade ett samtal igår med en mycket klok tjej. Hon berättade hur hon gjorde med tråkiga situationer och det var faan så klokt. Om jag inte visste bättre så skulle jag tro att hon är en sån där vis dam som bor i en timmerstuga i skogen... ni vet, sån där tant som kan bota allt med lite rötter. Nu vet jag som sagt bättre, hon bor inte i en timmerstuga, är på tok för ung och dessutom hundra gånger vackrare :-D Men jag tänker ändå ta till mig rådet, för det säger sig självt, gör man så då mår man bättre!

Så nu slänger jag päronet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar