onsdag 15 juni 2011

Nu ska jag göra er förvånade... Håll er i... Ramla inte av stolen... Ta ett djupt andetag...
Nu... nu... nu säger jag det.... Nu...

Jag är inte Jimmys mamma!

Visst blev ni förvånade!!?
Nej, precis, inte direkt. Det som förvånade mig var det fakta att jag förväntades agera mamma åt Jimmy. Jag trodde ju att han var vuxen att ta egna beslut, inte att jag skulle ta dom åt honom.
Men där hade jag tydligen fel. Fast med tanke på att jag anser att dom som är mina barn är dom jag fött, så får han ta egna beslut, agera efter egen vilja.
Men jag borde vetat bättre efter att jag fick höra att inte han ska behöva hjälpa till med en så förnedrande sak som att städa här hemma, trots att jag jobbade mer än honom... Det är ju så förnedrande för stackars att behöva hjälpa till med hushållet... Speciellt att städa av toaletten. Så tänk på det tjejer, be inte era män stada toaletten, det är kränkande, pinsamt, förnedrande och ett rent straff!! Ett jobb för en tjej med andra ord, inte för en man...
Nej precis, den eller dom personerna som har den åsikten kan ju åka tillbaka till 1800-talet och laga sin soppa över den öppna elden i sin koja.
När jag berättat för folk om denna åsikt så har dom tyckt som mig: Det är minst lika förnedrande för mig att behöva göra det...!
Jävla hyckleri är vad det är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar