måndag 20 juni 2011

Vilken helg!!
I fredags var vi hemma och hade det bra. Skönt med en mjukstart på helgen.
Men sen på lördagen då blev det mycket! Först så hjälpte jag mamma att färga håret, blev toppen som alltid när jag gör något... Förutom att mina armar, händer och min tröja även det blev färgat... ingick inte i planen...!
Sen bjöd mamma oss på grillat, potatisgratäng och sallad. Så gott!!!!
Efter det så var det bara hem, och stoppa barnen i säng, och då kom mamma och pappa upp och tog över barnen åt oss. För jag och Jimmy gick på fest!!! Tänka sig va, vi två fick chansen att parta ihop utan att ha barnen med oss. Nu är det ju så att om barnen är med oss så är alltid en av oss nykter, en säkerhets sak för barnens skull.
Men i lördags då, vi festade med störtsköna personer!!! En fest med dom kan bara vara bra! Alla drack och hade så kul.
När vi väl kom hem och löste av mamma och pappa så var jag så lycklig! Man behöver komma ut och umgås med vuxna och bara få slappna av. Det gör en inte till sämre person. Tack och lov så är inte mina färäldrar så vidare trångsynta och vill straffa oss genom barnen, tex att vägra låta mig och Jimmy umgås ihop utan barn. Dom försöker heller inte tvinga isär oss genom att jag eller han måste vara hemma och den andra bara får gå ut. Dom förstå att man även behöver komma ut ihop. Tack och lov för att dom inte har det där tråkiga "förstöra-mellan-paret" syndromet som andra.... Och tänk, min pappa jobbade i lördags, gick upp vid 2 på natten och ändå ställde upp som barnvakt åt oss. Det är bara helt underbart!
Man får verkligen upp ögonen för vem som bryr sig, ställer upp och älskar en och ens barn när vissa personer beter sig som dom gör.

♥ Tack och lov för Jimmy, Hampus, Julia William, min mamma Annica, pappa Veine, lillebror Robbin, syster Vickan, hennes blivande make Niklas och deras son Yhim. Utan dom skulle jag inte orka. ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar