onsdag 15 juni 2011

Snacka om att göra gravid oroliga och få sömnproblem.

Satt och läste tidningen som vanligt på nätet nu på morgonen, och såg en artikel.
Att vara gravid är inte lätt. Det är många olika faktorer som gör att detta är det konstigaste tiden i ens liv. Det är underbart men samtidigt hemskt.
Men nu går det väl ändå för långt!
Varje dag är det så många föräldrar som mister sina barn innan dom ens fött dom.
Jag stötte som sagt på en artikel, denna.

Jag har själv aldrig varit med om att gå en hel graviditet och sen förlorat mitt älskade barn. Men jag har vänner som varit med om detta. Dom som varit i denna sitts är redan så ledsna och i denna sorg så skyller man på sig själv. Man letar fel man kan ha gjort som bidragit till det tragiska. Med denna artikel kommer det väl ändå inte bli bättre!
Nu ska man tydligen inte sova på rygg och inte på höger sida. Men vem kan styra det? Jag tänker i alla fall inte på vilken sida jag sover på när jag väl somnat. Det sköter sig ju självt!
Tänk den mamma som idag fått beskedet att hennes barn inte klarat sig... möter denna artikel... Hur kommer hennes tankar gå?
Och hur många kommer nu få det ännu svårare att sova, för nåde om man hamnar på rygg eller på höger sida. Och vad kommer den sömnbristen göra för gott?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar