lördag 11 juni 2011

Vad hände med att vara ärlig?!

En helt seriös fråga... Varför kan man inte bara vara ärlig?
Är det så himla svårt att säga vad man verkligen tycker, tänker och känner?
Är det inte bättre att säga vad man har på hjärtat stället för att göra nåt förhastat och såra andra med sin handling?

Anledninge till att jag ställer denna fråga är en sida som heter Victoria Milan. Det är en sida där personer som är gifta eller bara i ett förhållande kan skapa en profil för att möta andra och vara otrogna. Helt ärligt så är det ganska tragiskt att det görs såna sidor... Snacka om att göra det möjligt för många att vara otrogna.
Varför kan man inte bara säga till den man lever med att man inte trivs, vad man inte trivs med och försöka lösa det ihop?
Klart det sårar när man säger det, men sårar det inte mer att den man älskar är otrogen mot ens vetskap?

Jag kan lova er att jag är ingen ängel, men ärlig mot min man, det är jag! Jag har varit ett förhållande i 11år. Klart det finns saker man saknar, vill göra och uppleva... Men då säger man det till ens partner. Är man i ett seriöst förhållande, och verkligen älskar den man lever med så kan man vara så pass ärlig. Det är inte för mycket begärt.
Ni skulle bara veta hur ärlig jag är mot min man, och han mot mig, när det gäller allt. Men det är väl därför vi inte gett upp vårt förhållande, trots att så många jobbar mot oss.

Så mitt råd idag är:
Var ärlig
.
Om inte annat så kan man kanske skiljas som vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar