fredag 3 juni 2011

Sitter på Facebook och kikar lite på appar. Tycker speciellt såna med spådomar, "Vad säger hjärtat" och såna där tänkvärda citat är intressanta.
Det finns många kloka budskap, jag vet väl inte hur mycket dom stämmer in på mig och mitt liv, men dom är fina. Visserligen tappar dom lite av sin innebörd när personen som skrivit stavar åt helvete fel... jag menar, det känns väldigt oseriöst. Det är samma det där med personer som inte vet var man sätter . eller ,
Jag menar, hur mycket förstår man när allt är en enda lång mening? Även där tappar man innebörden av det som skrivits och man känner bara en oseriös os över det hela.
Jag menar inte att trampa nån på tårna, vill bara vara ärlig så ni slipper skämma ut er mer :-D
Jag säger inte att jag alltid stavar rätt, eller sätter in rätt sak på rätt plats, men jag försöker alla fall.
Och nu innan ni trillar av pinn, självklart gäller inte detta personer som har dyslexi eller andra såna problem, en sund och vettig människa borde förstå det.
Men ett litet tips till er som bara är lata, skaffa Firefox! När ni skrivit något, högerklicka, tryck på kontrollera stavning och pang!!!! Det som är felstavat blir understuket med ett rätt streck. Då högerklickar man bara på det felstavade ordet och tjollahopp, ett rätt alternativ kommer upp. Så sjukt bra va?!

Och tillbaka till det där jag kollar på FB. Jag ska bjuda er på några citat i nästa inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar