fredag 16 april 2010

Äntligen fredag!

Så var denna dag kommen, som jag längtat!
Jimmy är nu from 16 i eftermiddag ledig tills på måndag morgon. Guuuud så sköööönt!!!
Okej att han "inte kan" göra så mycket med barnen, dom har redan ratat honom eftersom han ändå inte är hemma. Men det är skönt för mig, det finns en vuxen att bryta av med.

Igår kom det en mamma hit som heter Anki, hon hade även med sig sina två söta barn Elliot och Ella. När mina barn byter dagis så kommer dom gå ihop det här gänget. Eller ja, lilla Ella börjar i januari, men hon kommer ju så småningom. Men åh så kul dom hade det! Speciellt Ellito och Hammpus verkade klaffa. Dom var så otroligt lika varandra i sättet, känslomässigt och i det stora hela! Så tufft! När dom skulle gå hem så stod Hampus på trappen och ropade till honom: HEJ DÅ KOMPIS! Söt unge!
Så eftermiddagen var jätte rolig! Dels så hade barnen fullt upp att leka, och jag fick vara med en vuxen. Blir absolut att göra om detta.

Mina föräldrar kom även förbi med en massa grus till Willes sandlåda, så nu står den på plats! Perfekt ju!!

När Jimmy kom från jobbet igår så tog vi oss en promenad, så himla underbart väder! Då kan man ju bara inte sitta inne! Så vi tog oss genom gästgivarehagen och vidare mot björkbacken. Där stannade vi och lekte på den super roliga lekpalatsen! Kommer bli mycket där framöver tror jag, speciellt när mini golfen och caféet öppnar.
Sen gick vi vidare. Allt som allt var vi borta i över en timme. Barnen var mycket trötta när vi kom hem. Det var bara att stoppa i dom mat och knuffa dom i sängen...

Jag tänkte lägga in lite nya fina vårbilder så småningom... Men det får bli när orken infinner sig eller motivationen. Båda är lika avlägsna just nu ändå! Känns som mossa i skallen idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar