tisdag 27 april 2010

Goda nyheter.

Idag var vi till bvc för att väga Hampus. Hans kurva har gått ner en hel del nu på sista tiden.
Men nu har han lagt på sig!! Han har gått upp 1.2kg på 6månader och växt 5.5cm. Känns otroligt skönt att han går upp lite alla fall i kurvan nu. Men än så är han ganska liten för sin ålder. Men det artar sig, och det är huvudsaken.

Idag när vi kom hem förresten så fick Hampus en kompis! Granntjejen och han lekte ett tag. Så kul dom hade sötisarna. Visserligen så hade deras lek med vatten att göra, men ja, huvudsaken kände jag är att Hampus hittar kompisar att leka med. Så jag ignorerade vad dom gjorde och lät dom fortsätta. Men inte va det bara bus dom gjorde (egentligen var det inget bus alls... dom ville vara duktiga och beskära våra buskar och vattna vårt nysådda gräs bara) men när det var dags att avsluta så hade dom krattat och gjort fint i sandlådan!
Och dom kom så himla bra överens! Julia var lite svartsjuk, hon ville ju med leka. Men vi kände att detta är Hampus grej, klart Julia får vara med någon gång, men inte idag. Dom behövde få lära känna varandra utan småsyskon som stör.

Idag fick jag även hem kläder till mig och Wille. 2 klänningar som satt som klippt och skuret på mig, 2 sandaler och ett linne. Fick även hem ett 2-pack linnen som jag ska skicka tillbaka. Jag ser väl inte rätt när jag kollar i spegeln för dom var tokstora!! Ena klänningen tvivlade jag på, det var bara medium, trodde den skulle bli alldeles för liten. Men inte då, nästa för stor. Men jag behåller den eftersom den finns det ju plats att växa i... Sen ett par ballerina skor, behöver en mindre storlek så dom skickar jag tillbaka.

Imorgon hoppas jag på bra väder! Idag var det verkligen helt underbart!! Gillar detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar