onsdag 28 april 2010

Idag gjorde jag ett försök till med gården. Och ja, vad ska man säga... Mitt tålamod är uselt, och så fort nåt litet går fel så skiter jag i allt.
Och så blev det idag.
Jag rensade landen precis som jag skulle. Sen skulle jag vattna, sagt och gjort! Men sen räckte inte slangen och skulle då använda kannan istället. Men då brast det! När jag hällde vatten så kom alla gräsfrön som jag slitit med upp, och flöt iväg! Faan! Då ställde jag lugnt ner kannan och gick in och skällde på Jimmy den stackaren. Tur att han känner mig och vet hur jag funkar. Han bytte om och gick ut och tog över. Jag passar bättre med barnen, idag alla fall.
Men nu nåt roligt. När Jimmy kommit in och varit inne i några minuter så börjar det regna! Så där har vi stått och vattnat helt i onödan. Typiskt oss.

Idag efter dagis så tog jag med Hampus och fixade Jimmy presenter från oss. Först visste jag bara en sak som jag kunde köpa, men tack vare Hampus så blev det en till. Sen av en slump så hittade jag en annan sak med, så nu bidde det 3 paket! Lite lite men bättre än inget.
Sen ska han tatuera sig igen den 4maj. Den blir från mig och barnen med... Längtar!!!
Han har ju en tatuering på sin arm, och den ska han nu fylla i och om tiden räcker så ska han bygga på den!! Hoppas hoppas hoppas!!
Mysigt att gå på stan med Hampus förresten., Det var ett tag sen nu. Behövdes nog tror jag, för jag tycker nog att Hampus verkar på lite bättre humör nu... Kan även vara en tillfällighet.

Men Julia alltså. Idag kollade dom på svambob i sitt rum. Och helt plötsligt så sov ungen! Hon slutade sova middag när hon var 1½år ungefär. Hon sover bara om vi vet att det blir en sen kväll, men då bara nån kvart.
Men som sagt, idag då, hon somnade, och sov i max 3minuter.
Nu ikväll när dom skulle sova så la vi dom som vanligt. Normalt sett så somnar tösen på kanske 5minuter, högst! Idag tog det över en timme för henne! Livsfarligt att låta henne slumra.

Och Wille. Ja vad det är med honom vet jag inte... Han fick 1års vaccin igår. Och idag vägrar han äta. Han vill verkligen inte ha nåt att äta! Jag vet inte om det beror på vaccinet, men han har ingen feber, ingen snorighet (värre än vanligt) eller verkar sjuk. Men antagligen är det väl vaccinet...
Känner på mig att denna natt kommer bli hemsk... Han har redan vaknat en gång sen han la sig, och då var han riktigt förbannad... Imorgon kommer jag vara knäckt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar