onsdag 21 april 2010

Mycket att säga...

Nu är det inte långt kvar! Åh vad jag längtar tills imorgon eftermiddag (tror och hoppas jag)! Bäst att lagra energi nu, det kommer gå åt.
Och på fredag, bäst vore lördag, men jag kan inte! Vet redan vad som kommer ske, men ändå... Ibland måste man!

Idag var vi på 1års kollen. Det gick bra som alltid. När vi var färdiga och läkaren satt och kollade pappren så ställer han sig upp och går fram till oss:
"Han är väldigt lik sin syster, eller hur?!"
Ja den har vi ju aldrig hört förr... Ja, dom är väldigt lika varandra, det är dom för den delen alla tre. Man kan inte tro att Hampus varit lik dom, alla fall inte när det gäller kroppen. Men tänk det har han. På sin 1års dag var han klotrund gossen. Riktigt liten budda. Nu är det Wille som får ta över det namnet, mys pojke.
Han vägde nu 11900g nånting... Och han var 81cm om jag inte minns fel. Bra koll som vanligt! Nåja, jag har det uppskrivet om det behövs.
Hur som helst, han ligger 2 streck över kurvan... Budda som sagt. Men ack så underbart och mysigt ♥
Han har idag även fått kläm på att han kan gå! Så kul!! Han ställer sig upp, tar några steg, sätter sig på rumpan så hårt att golvet vibrerar till, ställer sig igen och går. Verkar som att han förstått att det är bättre att gå än krypa... Dock har han ett mycket konstigt sätt att krypa på nu...
Jag har filmat både när han går, och hans nya kryp sätt, men jag orkar inte lägga ut denna ikväll, så imorgon kanske? Vi får se.
Men, detta att han nu går så "bra" väcker lite ångest i mig... Som vanligt! Nu är det så verkligt, han är stor.
Om allt gått som vi velat hade jag nu varit i v15 nu... Känns ledsamt. Men som sagt, vi jobbar hårt på att få en bebis till! Och det kommer, för vår familj är gjord för många barn. Och så kommer det bli. Sen ger jag blanka FAAN i vad andra tycker och orkar. Skiter i era åsikter, så kör upp dom där solen inte når dom!

Förresten, det där med att be Jimmy klippa gräset idag kunde jag ju glömma. När vi vaknade så låg där ett snötäcke på säkert 50cm... Nej okej, men 5cm va det alla fall. Och så snöade det ännu mer. Kändes inte vidare kul att gå ut och ta barnen till dagis, men måste man så måste man (ja det va vi tvungna till, Wille skulle ju till bvc för böveln). Men nu ikväll så finns det knappt några tecken på dagens hemskheter. Blå himmel, solnedgången där borta och Jimmy står vid grillen ute (ja kallt är det förstås, men det känner ju inte jag som sitter här inne). Är så mycket vår det bara kan bli. Lövly ♥
Men lite jobb med det gröna blev gjort. Jag tog lite blommor här hemma och gjorde två blomgrupper, fin fint!
Dessutom har jag tydligen väldigt gröna fingrar, för mina blommor förökar sig av bara hundan här! Jag hade från start 2 gröna växter, nu har dom förökat sig och jag har planterat om och haft mig, så nu är det 7stycken. Bra va?!

Förresten, känner mig lite sur ikväll.... Varken Arga snickaren, eller Greys är ikväll. Och varför? Jo, det är ju hockey! Vem bryr sig! Vill man se på sånt skit så får man väl skaffa sig sportkanaler? Finns ju både eurosport och 4sport, räcker inte det? Komma här och besudla 5an med sånt skit... Nej, skäms på er som bestämde detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar