tisdag 13 april 2010

Jag ser ljuset...

Idag ringde Jimmys mobil, det var från ett jobb han så länge velat ha. Helt ärligt så har han faktiskt varit där ungefär 2ggr i veckan och så ringt... Men som sagt, han vill ha jobbet och han har ju jobbat där förut så han vet att han trivs.
Men idag ringde dom!!
Nu vet han ju bara att han kommer jobba veckan ut... Men han har kommit i alla fall! Nu gäller det bara att visa vad han går för så dom vill ha kvar han. Fast det hänger ju även på hur mycket jobb dom har.

Så nu känns det verkligen bra det här! Jimmy har äntligen efter väldigt lång arbetslöshet fått ett jobb! Skönt för både honom och mig. Det är klart att det blir ju en omställning att vara själv med barnen, men det är ju såhär vi alltid velat ha det. Jag är hemma med barnen och Jimmy jobbar. Måtte han nu få fortsätta länge! För alltid helst!
Håll tummarna för att han bli kvar, snälla!

Så nu sitter jag här. Wille försöker ta sönder alla ballonger som finns här i hemmet... Jag gillar det inte! Trots att jag ser hur han försöker och vet att det kommer smälla vilken minut som helst så blir jag ta mig faan så rädd att jag hoppas högt och nästan svimmar! SUPER LÖJLIGT!!! Men så är det! Se skrattar jag. Alltid när jag blir rädd så blir jag först jätte arg, för att sen skratta så jag nästan kissar på mig. Samma samma samma!

Ska snart (ja om 2timmar) hämta barnen. Tack och lov för att jag behållit vår super fula och klumpiga syskonvagn. Men den till skillnad från den nya fräscha vagnen funkar, och håller! Så den blir kvar. Jag ska sluta vara så fåfängd. Den är verkligen asful, men jag ska se förbi färgen och fokusera på funktionen. Men en sak är säker, när nästa barn kommer så ska jag ha en ny syskonvagn. en gammal såklart, men svart! Och som är vänd mot mig. Den dumma vagnen jag har nu är vänd från mig! Gillar det inte. Vändbart styre är ju det bästa, men då kommer man ju fram till år 2006 kanske och då är det för nytt, kommer aldrig hålla... Eller?
Jaja, vi får se! Det där hinner lösa sig många gånger innan jag får ett barn till.
Jag har en sån där dålig dag idag... "Buhu jag blir aldrig gravid igen. Snyft snyft".
Men varför jag känner såhär idag vet jag inte, kan lika gärna vara gravid nu. Men jag tänker inte testa än på 2veckor, ska slå bort alla tankar som finns, och det funkar ju. Tro mig, jag har gjort detta ett par gånger (6ggr för att vara exakt), och att låsa livet i väntan på att man ska bli gravid går inte.

Nej, nu verkar Wille kram sjuk så jag tar den inbjudan! Wille gos av bästa sort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar