torsdag 1 april 2010

Lövly day!

Idag på förmiddagen ringde telefonen. Goda nyheter. det var från Konsum. För några veckor sedan var vi där, och jag hade lite halvtråkigt så jag tävlade åt barnen om choklad. Och dom vann! En låda full med olika sorets choklad från Marlabou. Passar perfekt nu till påsk.

Sen fick jag ett samtal på eftermiddagen med ännu mer goda nyheter. Eller väldigt goda nyheter. En sten togs bort från mina axlar.

Var hos min syster också, hon klippte till mig. På ett bra sätt alltså. Så nu är jag så fin så fin i håret! Gutt ju. Funderar på att färga håret, men jag vet inte till vilken. Blond kanske? det var ett tag sen. Eller väldigt rött! Antigen eller. Kanske både och? Värsta polkisen!!!

Sen följde min mamma med hem och tog hand om barnen. Jag och Jimmy gick ner till stan för att köpa byxor åt Jimmy för pengarna han fått av sin mamma i födelsedags present. Lite tidigt men man får ju passa på! Så det blev 3 par jeans för endast 300:-. Skulle ha kostat 1100:-. Bra affär eller vad?!
Hela tiden när vi gick så höll vi handen. Så mysigt! Det är en sån sak man inte värdesätter tiden innan man får barn. Man tar det så för givet. Men när man får barn så kan man ju inte hålla handen. Eller ja det går ju om barnet är i bär sele, eller om man har nån med som drar barnvagnen. Men annars så funkar det ju inte!
Men nu fick vi hålla handen, och prata lite utan att bli avbrutna av barn. Hade ju inget vettigt att säga till varandra men ändå.
Nu kommer det väl säkert dröja till nästa gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar