fredag 16 april 2010

Blir man mer effektiv om man är ensam?!

Nu när Jimmy jobbat så känns det som att jag får mer gjort... Och jag har mer tålamod för barnen. Lustigt ju... Funkar jag bättre som ensam?
Nej, inte faan tänker jag lämna Jimmy, neeeej, vad jag menar är att det är bra om han jobbar. Ekonomiskt ja, men allt annat JA! Som att man ger upp utan en anledning efter 10år? Och vi har 3barn ihop! Aldrig haft ett avbrott. Det låter inte som att man slänger det i sjön va? Nej, precis!
Fast lite roligt är det ändå, när man får frågan hur många barn man har.
-Jag har 3 barn (svarar jag)
-Jaha, inte samma pappa?
-Eh jo, varför skulle det inte vara samma pappa?!

Så brukar det se ut när vi möter nån som inte känner oss. Tragiskt! När dom sen får veta att vi varit ihop i 10år, gifta i 6år nu i sommar, och dessutom gifte oss innan vi fick barn.. Ja då tuppar dom av! Helt otroligt att det är så ovanligt idag att man lever ihop länge...

Ger folk upp för lätt, eller har det blivit svårare att leva i ett förhållande?
Jag menar, pressen idag att man ska vara så bra förälder, göra karriär men ändå ha en massa intressen ger ju inte mycket tid för ett förhållande. Och ett förhållande som inte underhålls slutar ju funka. Som ett vattenhjul, försvinner vattnet så slutar det snurra.

Har man "inte" tid att ge kärlek så får man ju ingen... Och då slutar känslorna svalla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar