söndag 4 april 2010

Idag har vi jobbat på gården igen. Just nu känns det inte alls roligt måste jag säga.
Det händer ju inget!!!

Pappa var här i förrgår och hjälpte oss med landen, det behövdes.
Jimmy har fullt upp med att få bort rötter som sticker upp ur gräset, klippa buskar, få bort sten och plana ut marken.
Jag ser efter barnen.

Idag gick vi alla ut. Wille sov och Hampus och Julia satt på en filt och åt godis från sina ägg. När dom ätit klart så kom som och hjälpte till. Eller ja, hjälpte och hjälpte. Dom sprang mest runt och var osams. Konstigt det där, alltid ska dom ha det den andra har.
Kan inte påstå att det skedde några mirakel på gården idag heller. Måste få hem grus, plattor och gräsfrön. Sen kommer man nog börja kunna se framsteg.
Men jag är lite sådär jobbigt, startar ett projekt, sen om det inte blir klart på max 2dagar så vill jag inte mer. Och så börjar ag på med nåt nytt!
Jaja, får försöka jobba på det där. Men ingen är perfekt, inte ens jag! Ja jag vet, även jag har mina brister. Inte ånga men det finns.
Fast jag har faktiskt planterat påskliljor i urnorna som jag ställt på våra stolpar. Men jag tror inte dom blir kvar så länge. Mycket barn som går förbi här på hemvägen...

Efter att vi tröttnat på att fixa här hemma så tog vi en kort promenad till mamma. Hon bjöd på fika. Blåbärsmuffins, vaniljglass, rårörda jordgubbar och hallon kaffe. Inte illa det!

Sen for vi hem.
Fast här har det inte skett ett ända dugg, inte som är värt att skriva om alla fall.

Men kan ju säga som så att barnen var trötta ikväll. Julia somnade på 3minuter (faktiskt, jag tog tiden) och wille hann inte ens äta upp sin välling.
Jag ska snart krypa ner i sängen jag med. Barnen är inne i en "hata-sova-hela-natten" period. Är det inte den ena så är det den andra som inte vill sova.
Tur att Jimmy är hemma och tar dom, mina nätter är verkligen illa nu... Inne i en period då sömnen inte funkar som den ska. Hoppas verkligen det vänder snart igen, för det funkar inte. Lägger mig tidigt på kvällen, sover illa på natten och är så trött hela dagarna. Hade lätt kunnat ta en paus mitt på dagen för att sova i 3timmar. Men man får väl ta det när man blir gammal.
Håller på att ära vitaminer och hälsotillskott för fullt, inte märkt av nån effekt än, men den som väntar på nåt gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar