torsdag 8 april 2010

Gillar verkligen min svärmor. Hon har nu fått en stor och jobbig sten att lyfta från mina axlar. Tack ♥

Willes hosta vill ju inte ge med sig! Jag var på apoteket igår och bad dom om hjälp, men fick ingen. Dom får inte längre ge råd om egenvård på barn under 2år. Så det bidde att ringa sjukan, men eftersom han är så hostig och det har hängt i så länge så räckte det ju inte med att prata, dom ska se han med. Fy så träligt!! Känns som att man är där varje månad för nåt ju... Jag vet ju vad som hjälper, mollipect! Och jag vet att hans dos ska vara på 2.5ml max 3ggr per dag i 7 dagar.. Man har ju liksom gjort detta förr.
Men men, blir att åka ner till sjukan och dom säger med 89% chans samma som jag skrev. Men jag hade nog tyckt att bromexin vore bättre... Fast vad vet jag! Bricanyl behövs inte, den ska dom inte försök med!

Ska fixa lite paket idag också. Dels till Wille Puffen och dels till en av hans kompisar. Nåt neutralt som passar till både kille eller tjej för 100:- Så svårt!!! Blir nog att plocka ihop lite smått och gott (men inte så smått att det kan åka in i munnen), men det ska ju även tåla lite. 1åringar är verkligen grymma mot sina saker!
Sen måste vi ju fixa alla ballonger och serpentiner till lördag, även ett fint ljus! Jo jag vet nog vad jag har att göra idag... Undrar om timmarna räcker till... Skulle inte skada om det blev över nån timme för att rulla tummarna ett tag. Det behövs faktiskt det med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar