söndag 18 april 2010

Blev lite inspirerad...

Satt och läste på Alex Schulmans blogg, dom hade visst väldiga problem med en konserv öppnare.
(Tar med länken: http://blogg.aftonbladet.se/pappabloggen/2010/04/bekymmer-med-en-konservoppnare#comments )
Jag kan verkligen inte klandra dom, jag vet precis hur det där är... Tragiskt nog. Men jag står för det!

När jag fyllde år fick jag önska mig en massa saker av min syster som skulle inhandlas på IKEA. Så då skrev jag bland annat upp en sån där äggdelare (Skickar även med en länk till denna fina sak: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80083261). När jag och Jimmy fick hem den och skulle packa upp och lägga in i skåpet så ser jag att Jimmy står och pillar på den där äggdelaren. Så jag går fram och frågar vad han gör. Då visar det sig att han inte förstår hur den används. Ja att man lägger i ägget fattar både han och jag, men nu till det kluriga: Om ni tittar på bilden så kan man antingen kan skiva äggen, eller dela i klyftor. Och vi förstod inte hur man fick bort den där delen som klyftar äggen. Vi stod länge och vred och vände på den där, och inte går den ta loss heller! Jag började helt ärligt bli lite förbannad, och både jag och Jimmy funderade på att ge upp och lägga den långt inne i skåpet och "glömma b0rt" den.
Men så ljusnar det! Jimmy hojtar då till: Men man låter den ju bara vara nedfälld!!!" Såklart! Äggklyftaren var ju mittendelen, så om man ville ha skivor så fällde man helt enkelt inte upp klyftaren, man lät den va helt enkelt. Det var ju så enkelt att det blev pinsamt. Vi skrattade gott åt vår egen tröghet.
Men vi kunde ju trösta oss med att vi var lika dumma båda två, fast okej, eftersom Jimmy kom på hur man gjorde en hundradels sekund innan mig (för johoo då, hade han inte hunnit säga nåt så hade jag kommit på det... Typ), så får jag väl erkänna att jag är lite slöare än honom... Men jag tror det beror på åldern, han blir ju snart 30, och ålder leder väl till en viss vishet, innan man blir så gammal så det leder till senilitet alltså. Jag däremot står kvar på mina unga 22år... Hrrmm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar