söndag 25 april 2010

Tiden går fort när man har roligt!

Insåg nu att jag har inte bloggat sen i torsdags. Otroligt, men jag har verkligen varken haft tid eller lust. Funnits massa att skriva om men allt kan man ju inte avslöja här!

I fredags var det fullt upp, då eftersom vädret var så fint passade vi på att fixa på gården. Jag krattade, krattade och krattade. För att sedan övergå till att strö gräsfrön, för att sedan kratta igen. Behöver jag säga att jag är hemskt trött på att kratta?
Och inte är det klart! Oh nej!! Jag gjorde endast en bit på framsidan och lite småfläckar. Nu återstår alla andra småfläckar och slänten. Måtte skiten växa och bli bra, annars jävlar.

Mer då... Ja igår (lördags) så fick vi besök av en vän och hennes kille. Mona och Pierre. Så trevligt!! Efter en liten stund kom Monas söta son, Fabian.
Så skönt med en pratstund.

Sen på eftermiddagen kom min familj. Det var dags att fira Jimmy, en vecka för tidigt, men va fan, man fyller ju bara 30 en gång, så vi firar det många gånger.
Han fick utemöbler och pengar. Perfekt ju!!
Hade en jätte trevlig kväll, som toppades med perfekt väder, fast det visade sig att det hade regnat nån gång under kvällen? Jag hade inte trott på det om inte min lillebrors skor varit dyng sura... Hoppas det var vatten bara... Efter maten så gick alla ut (förutom jag och Wille) och spelade kubb. Otroligt underbart att nu ha en trädgård att göra aktiviteter på.
Sen fortsattes det att vara sociala. Lövly ♥
Jag var tråkig som vanligt och drack ca ½dl vin, och många grimaser och rysningar blev det. Men så är det, gillar man det inte så gör man det inte. Jag hade lika roligt ändå.
En av dom roliga sakerna igår var att avslöja för min familj. Nej jag är inte gravid (tror jag inte... kanske?) men jag kan inte skriva här vad som hänt, eftersom Jimmys familj kanske läser här. Inget stort som sagt, men känns jäkligt bra! Så när dom varit här så ska jag skriva vad som hänt/händer/ska hända eller vad det nu är....

Så har vi idag... Idag har jag varit sjuk. Helt otroligt! Men jag somnade vid 3:3inatt. Mådde så illa och det körde som fasen i magen. Vaknade vid 7:20 med ett ryck och trodde döden var nära. Spydde och spydde som en tok. Vad som är fel vet jag inte, men vid 12:45 efter att jag fått sova ett tag så mådde jag mycket bättre. Mår fortfarande konstigt, men det beror nog mest på förkylningen. Rösten håller på att ge upp helt. Jag och Jimmy tror det beror mycket på förkylningen att jag mådde så dåligt idag. Lustigt nog blir jag jätte sjuk och får kräkas som tusan när förkylningen håller på att bryta ut. Jobbigt kan jag lova.
Men sen var vi hos min syster och fikade, super god paj! Efter det tog vi alla en promenad till lekparken, och vidare runt området dom bor i. Verkligen Svensson det där med söndags promenad, men ack så skönt. Man måste ju passa på i detta väder!
Sen hjälpte pappa oss att få hem utemöblerna Jimmy fått.
Som tack fick dom smörgåstårta, gottit.
Sen har jag städat, golven behövde torkas igen. Urk!
Jimmy har fixat på altan och nu är det klart. Myyyys!

Och nu har vi nu. Jag har ont i min mage som sjutton, men nu är det inte kräk ont, bara ont. Och mår illa igen, men inte magsjuke illa, bara illa. Måste snart sova. Sömn hjälper nog. Om jag kan somna vill säga. Jaja, tur att man har tv där uppe, vad skulle jag göra annars... Glo i taket? Nej tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar