torsdag 22 april 2010

Så konstigt att man kan längta och vara så rädd på samma gång... Lustig känsla.

Nu är det så gott som klart, lite småsaker (beroende på vem som tittar). Men det mesta är klart. Är så glad, nu känns det! Det märktes att barnen gillade det, eller gillar kanske kan ska säga. Dom har varit så otroligt igång hela dagen! Här har det varit 150% i både aktivitet och volym... Tänk er, 3barn med 150% av det... Blir stimmigt. Precis som det ska vara! Även om jag kan verka lite irriterad och sur, så gillar jag detta. Jag älskar att vara mamma i en "stor" familj. Jag älskar att jag mött en man som även han vill vara del i en stor familj. Det var ödet som gjorde att just vi skulle träffas. Så är det!

På lördag ska vi ha 30års kalas för Jimmy, han fyller inte förens den 1maj, men vi ska dela upp det lite. Det är min familj som kommer, och vi ska bjuda på smörgåstårta tänkte vi. Så gott och dessutom kan vi förbereda det mesta imorgon, och därför inte stressa med maten på lördag. Ska få besök av en kompis på lördag serru, och ska då även få träffa hennes "nya" kille. Nya och nya förresten, gammal kärlek rostar aldrig kan man mer beskriva dom som. Fint.

Förresten, visst är det konstigt hur man kan känna en person, gilla den... För att kontakten sen ska rinna ut i sanden. Man blir inte ovän eller nån osämja, den liksom bara faller ut i intet. Men sen helt plötsligt så inser man hur snäll denna person är, tack vare en kommentar lite då och då... Lätt att prata med, och man minns varför man en dag valde den som vän.
Känner du igen detta? Håll hårt i den vännen då. Låt det inte falla ut i intet.

Idag blev jag förbannad! Riktigt förbannad!! Men jag visste att jag skulle bli det, så jag varnade Jimmy att det skulle ske, och jag behövde låta det ske. Och visst skedde det! Men han var ju varnad, så han blev väl inte direkt snopen. Sen känner han mig. Min humörs stubin är lika lång som... Ja... Man kan nog sätta den på minus direkt. Det är illa.

Snart måste jag sova. Hoppas verkligen inte jag drömmer om julpynt och fattiga människor inatt med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar