onsdag 1 augusti 2012

Nästan så man dör!!

Ja det är så illa som det låter.... jag dör av tristess! Då är det illa... jäkligt illa!
Finns egentligen massor att göra. Hemmet är visserligen städat och kattlådan rensad. Men jag skulle verkligen behöva rensa ogräs. Men jag vill ju inte!! Är det nåt jag avskyr så är det att rensa ogräs. Varför då bo i hus? Bra fråga... För att vi fick ett stort hus till överkomlig hyra? För att trots att det är tråkigt att rensa ogräs och klippa gräset så är det ändå himla nice att bo i ett hus och ha det så gutt? För att det är bekvämt att skicka ut barnen på sin egen gård?
Som ni märker finns det massor med positivt, förutom en sak... ja ni vet.
Så jag offrar mig och helt enkelt rensar på... om jag inte kan få barnen att göra det vill säga. För helt ärligt, jag bryr mig inte ett smack om dom sliter upp blommorna som växer där.

2 kommentarer:

  1. ha ha jag förstår vad du menar med att rensa ogräs det är så tråkigt men ibland kan jag sakna det faktiskt.

    SvaraRadera
  2. Tråkigt är bara förnamnet på vad jag tycker det är :-D Men man för väga för och nackdelar, och då vinner fördelarna... så det är bara att rensa på :-S

    SvaraRadera