söndag 19 augusti 2012

Söndags ångest.

Skulle man kunna tro... men icke!
Imorgon börjar Hampus 1a klass, den "riktiga" skolan... han ser tyvärr inte fram emot det (han har söndags ångest idag kan jag tänka mig) så värst mycket. Jag tror det beror på att han varit hemma så länge och blivit bekväm med det.
Igår hade han varit lite ledsen hos Emma och Mattias (stödfamiljen), men underbara Emma hade pratat med honom och då hade det blivit lite bättre. Jag känner mig så lyckligt lottad!
Alla barn har kommit till familjer där allt funkar så otroligt bra. När dom är iväg så kan jag verkligen slappna av, för jag vet att barnen mår bra där dom är. Men det är väl så det ska funka med familjerna man valt... men ändå, vi är otroligt lyckligt lottade!

Denna vecka skulle jag ha haft akupunktur imorgon, samtal på onsdag och möte på onsdag. Allt är inställt. Känns både bra och dåligt, hade verkligen behövt akupunkturen!! Men hon som har hand om det är sjukskriven, men dom ska se om det inte finns någon annan som kan gå in i hennes plats så länge.
Så imorgon blir det att lämna dom små på dagis, sen hem och äta frulle med Hampus och så iväg med honom till skolan. Sen är jag helt barnledig och Jimmy är på jobbet! Nu var jag ju barnledig och Jimmy var iväg en sväng igår, men då städade jag arslet av mig, så imorgon ska jag bara ta det lugnt!

2 kommentarer:

  1. Mmm, de är inte små längre våra killar. 1:an redan..sjukt va tiden gått fort =S Har han fått bra tider i skolan då? Emil fick långa dagar tyckte jag men han vänjer sig säkert fortare vid det än hans mamma ;)
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Nej du... innan vi vet ordet av så fyller dom 18 och vill flytta! Hemsk tanke ;)
    Hampus har inte fått sina tider ännu... fört i fredags fick vi veta var vi ska... lite knasigt!
    Hur är Emils tider då?
    Kram kram

    SvaraRadera