torsdag 6 december 2012

Åh så dumt!! Men bra ändå...!

Idag tog jag diskussionen med barnen, vem ska va vad på luciafirandet?!
Wille visste inte, tomte... eller pepparkaka? Han visste inte... som tur är så har jag garderat mig, det finns båda två alternativen hemma till honom.
Sen Julia... först tärna... sen tomte... sen tärna... okej, provade klänningen vi har hemma, nopp! Den slutade vid knäna, så det sket sig. Och då ändrade hon sig, tomte! Men jag hade ju inget hemma åt henne ändå.
Så jag fick den briljanta ide att köpa, begagnat... det sket sig. Om man ändå kunde få komma billigt undan någon gång!
Kom då på att man måste ju inte ha tomtekläder på sig, man kan ju faktiskt ha en fin röd klänning! Och cubus har denna vecka 30% på ett helt köp (varsågod cubus för denna gratis reklam....), hittade en fin klänning och strumpbyxor till Julia och köpte den. Dyr vart den med, fast det var rabatt... Kommer till Konsum (och varsågod konsum för denna reklam!) och vad hittar jag där?! Jo en tomteklänning till ynka priset 79:-!!!
Och samtidigt som jag ser det så kommer jag på att jag hört om den på en loppis sida... tänk om man kunde få tillbaka minnet alla fall... för är det nåt som stör mig nu när jag blivit dålig så är det minnet... det är uselt!
Men alla fall, vi köpte den med. Vi kom på den briljanta ide att Julia får klänningen i julklapp istället. Perfekt!
Nu är det bara till Wille vi behöver köpa några nya kläder så han också har nåt nytt och fint att ta på sig på julafton.
Så egentligen slutade ju allt detta gott... skönt med en sån vändning någon gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar