tisdag 18 december 2012

Hemma efter en helt underbar eftermiddag!

Nu har vi varit på pysseldag hos Hampus fritids.
Alltså, så helt otroligt underbara personer det är som jobbar där! Pedagogiska, snälla, trevliga och helt underbara.
Det var svårt att gå där ifrån när man blir så mysigt bemötta av alla. Barnen lekte, pysslade och hade det så kul. Jag och Jimmy pysslade en hel del med ska det erkännas, man blir ju som ett barn på nytt när man ser hur mycket kul det finns att göra.
Det roligaste av allt var att se Hampus med alla sina vänner, han är en populär kille! Och så Julia, hon fann sin plats direkt, och det var nästan så att en tår bildades.... om ett år så är vi där med henne! Jag kan inte fatta att mitt andra barn börjar skolan om 8månader, och då har jag bara ett barn på dagis! Vad hände??!!

Det är det som gör mig mest besviken på mig själv... jag missar så mycket med barnen. Jag är med, men inte där hela tiden.... hänger ni med? Minnet, koncentrationen och jag är inte som en frisk mamma... och det är svårt att acceptera.
Men jag tror inte barnen far så illa av allt längre, för jag är ju faktiskt där, på platsen, och jag agerar. Jag sitter inte längre och bara glor rakt fram och är okontaktbar, inte hela tiden alla fall. Självklart händer det att jag faller ifrån och gömmer mig i mig själv. Men som sagt, inte HELA tiden.

Jag och Jimmy diskuterade en jobbig sak idag... en otroligt tung sak. Vad det gäller tar jag upp senare, just nu vet vi inte vad som kommer hända. Varför jag nämner detta då? Jo det är för att ni som står mig nära ska kunna kontakta mig om ni vill veta vad det gäller. Om det blir så som vi "inte" vill så kommer Jimmy behöva mycket hjälp och stöd, det är allt jag kan säga nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar