lördag 15 december 2012

Nu ska här snackas skit!

Jaha...då var det lördag. Kan inte säga att det händer nåt direkt superkul här idag. Min mamma och pappa var här på lite fika, så där fick vi tiden att gå lite alla fall.

Det är även nåt som inte stämmer med Wille. Enbart på dagis så har han diarré, äter dålig, är ledsen,trött, sorgsen, leker dåligt.... listan kan göras lång.
Men enbart på dagis? Hur ska jag tolka detta?
Jag menar inte att jag inte tror på personalen, för det gör jag. Wille mår säkert så, så det är inte så att jag tror dom ljuger.
Men det jag undrar är varför mår han så enbart där? För i samma minut Jimmy hämtat honom, han kommer ut från dagis så vänder allt. Han blir glad, äter, leker, busar... 
Vad är det för fel på min älskade pojke?!

På tal om annat så är det dålig stämning på dagis... igen! Kan man bli annat än trött? 
Mina föräldrar var som sagt här idag och dom märkte av den dåliga stämningen med på luciafirandet.... Så detta är inte bara nåt jag och Jimmy hittat på!
När dom kom så var det inte ett välkommen dom möttes av, dom fick en liten "utskällning" för att dom var för tidiga. Samma som oss när vi kom... vi fick minsann stå i hallen som ett gäng fån. Nu kom vi inte jätte tidigt, 10minuter ungefär. Men det räckte tydligen.
När vi sen väl fick gå in så var det sura miner som mötte oss. Förutom av två andra i personalen, dom kom fram och hälsade och var så trevliga, som dom brukar vara. Jag kommer sakna dom om dom inte följer med Wille till det nya dagiset i sommar. Dom är så mysiga och omtänksamma.
Dom två bryr sig verkligen!
Jag minns när jag var med och hämtade barnen första gången efter att jag kommit hem från sjukhuset, dom blev så glada av att se mig att dom grät, och vilka kramar jag fick. Äkta omtänksamhet, det kan jag lova er!

Nej, nu är det nog bäst att inte skriva för mycket. Det finns ju vissa som sitter och lusläser min blogg och vrider och vänder på det man skriver....
Funderade på att låsa bloggen ett tag... men som jimmy sa, i sverige har vi nåt som kallas yttrandefrihet, detta behyder att man har rätt att säga och skriva vad man tycker.
Jag vet ju att dom som stör sig mest pratar om mig och min blogg på arbetstid. Hur jag vet det? Jo för jag fick ett samtal från en av dom PÅ ARBETSTID. Nu hade dom kanske rast just då vilket jag verkligen hoppas. För sitter dom och läser min blogg på arbetstid, ja då jävlar!
(jag har har aldrig nämnt vad dagiset heter, och heller inte vad personalen heter. Så jag har inte brutit mot någon lag eller skrift.)

4 kommentarer:

  1. Vad kan man säga? Truth hurts! Tror du träffade ganska så bra.

    SvaraRadera
  2. Det är ju så... Hade det inte stämt så hade det kanske inte tagits åt så mycket som det i detta fall gjort...!

    SvaraRadera
  3. Tycker du gjort rätt.kanske wille känner av den dåliga stämning på dagiset så det är därför han mår så endast där.

    SvaraRadera
  4. Exakt vad jag med tror.... När jag påpekade att det var mycket mystiskt för personalen så märktes det tydligt att dom kände sig träffade, en av dom höjde rösten och sa upprepade gånger att det var INTE deras fel... Hmm... jag undrar det ja, det är ju bara där han mår dåligt, så skumt är det minst sagt.

    SvaraRadera