söndag 16 december 2012

Ibland kan jag nästan bli överväldigad!

Låg uppe hos Hampus och skulle söva honom. Vi har haft en myskväll han och jag.
När jag låg där uppe så kände jag en känsla som var så stor, jag är mamma! JAG är MAMMA!
Ju mer jag funderade över det ju större kändes det... att jag är mamma vet jag, jag menar, jag har liksom fött alla så hur skulle det kunna missas. Men jag menar, det är stort, att vara förälder alltså. Man är helt ansvarig för, i vårt fall, tre små människor. Det är vårt jobb att forma dessa små varelser till fina, vuxna människor.
Det kommer inte bli lätt, detta är det största, svåraste och mest underbara jobb jag åtagit mig.

En annan sak som slog mig....på tal om annat, tog precis min nattmedicin och detta känns inte seriöst alls... det är så mycket medicin som jag tar under ett dygn. Det är ju inte konstigt att kroppen känns trött och medtagen, huvudvärk och illamående. Imorgon ringer förhoppningsvis min läkare och då får vi som sagt se. Jag är orolig över att dom höjer dosen... känner ju ingen skillnad... men jag måste kanske slappna av lite och ge det lite mer tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar