måndag 21 januari 2013

Då var det kväll och varje barn är i sitt rum. Att säga att dom ligger till sängs skulle vara att överdriva, för det gör dom säkert inte.
Att söva barnen i vår familj är ett projekt, och inte alltid ett roligt projekt.... det är mycket att lägga "tillbaka" dom i sin säng, läsa bok, stänga på tv och så stänga av och så öppna dörren och så stänga dörren.... ja ni ser, ett projekt.

Tiden idag har gått sakta... snigel sakta. Det blev lite bättre när alla kom hem, då får man ju så fullt upp med att plocka efter barnen, fixa mat, förbereda inför morgondagen... ja det finns att göra om man vill som sagt. Och eftersom jag är pedant, och beroende av att ligga ett steg före så finns det massor att göra.
Som Hampus och hans läxor, han får dom på måndagarna och dom ska lämnas in på fredagen, men no no, måndag kväll vill jag gärna att allt är klart. Skönt att ha det gjort och så kan man kolla av det lite då och då och då vet man att det blir rätt gjort.
Nu störs inte Hampus av detta, han sätter sig frivilligt och gör läxorna, så det är mer vi vuxna som tvingas att hänga på!
Men jag är så stolt över honom, han skriver så fint, läser så bra och räknar så duktigt. Min fina pojke!

Nej, nu ska jag glutta på tv;n. Date med mig heter det visst. Nåt nytt, kan vara kul, kan vara skit. Vi får se!

2 kommentarer:

  1. Vad han är duktig.det måste ligga i släkten tror jag.vi har fina och duktiga barn el hur.är så stolt över grabbarna här hemma.kram madde

    SvaraRadera
  2. Ja det måste det nog :-) Vi har väldigt duktiga och fina barn, mycket att vara stolt över!
    Kram kram

    SvaraRadera