torsdag 24 januari 2013

Funderar lite....

På söndag ska Hampus ha kalas för sina vänner.
Ja ni har rätt ni som känner oss att Hampus fyllde år i början av oktober, men eftersom jag har legat på sjukhus och inte mått så bra sen dess så har kalas inte riktigt blivit av, tyvärr.
Nu mår jag väl på sätt och vis bättre, men ändå inte. Men kalas ska det bli av!

Men nu till min fundering. Om alla som ska komma, kommer så blir det 15barn med Hampus. Men sen finns det kanske lite barn som inte kommer men om man räknar på att 10-12 barn kommer?
Vi ska beställa pizza tänkte vi, men hur många pizzor går det åt egentligen?
Och vad ska man ta till efterrätt?!
Åh... har jag tagit på mig vatten över huvudet nu...?

2 kommentarer:

  1. Glass fungerar ALLTID, med chokladrån. Sen kan du ju köra på familjepizza. Kanske 2-3 stycken? Frågan är ju klart, vad för några pizzor.

    SvaraRadera
  2. Glass blir det, Hampus har ändrat sig igen :-) Men chokladrån, var finns det?
    Pizor blir det, vi tippar på 4 familjepizzor, borde räcka.... men sen har du så rätt i vad det ska vara på dom...?!

    SvaraRadera