tisdag 1 januari 2013

2013! Here we go!!

Nytt år nya möjligheter.... fast egentligen så måste jag säga att det är så jävla överreklamerat. Varför ska man sätta upp massa löften om bättre hälsa, motionera, banta, träna, äta bättre, sluta snusa/röka, sluta med läsk och godis och allt vad det nu kan vara bara för att det är ett nytt år??!
Det kan man väl lika gärna göra i mars, för det är väl aldrig för sent eller för tidigt för att hålla såna löften.
Nej, jag ger inga löften. Jag vet att jag inte kommer kunna hålla dom... godis ÄR gott! Och röker eller snusar gör jag inte, och alkohol är en bekant som lämnat mitt liv. Så jag lever ett ganska hälsosamt liv ändå, om man bortser från min ätstörning... och den gör väl egentligen mer skada i det långa loppet än vad ett par cigg gör. Men då kan man ju säga som så att tacka faan för att jag inte är rökare och lider av ätstörning... då hade jag verkligen suttit i skiten idag!
Men jag kan däremot säga som så att jag kommer jobba för bättre hälsa. Men det började jag ju med för länge sen. Men mitt löfte är att inte ge upp. Det ger jag mig själv som uppgift för detta år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar