torsdag 3 januari 2013

Jag har ju glömt berätta!

I mellandagarna fick jag hem papper på att jag nu är beviljad boendestöd 2ggr per vecka.
Det känns så skönt!! Dels så blir det att jag inte är så beroende av Jimmy, och dels så får han lite avlastning.
Vad vi ska göra på träffarna vet jag inte helt ännu. Men dom ska ju funka som stöd så jag tror dom bland annat ska hjälpa mig att sätta upp rimliga krav på mig själv när det gäller hemmet... är ju väldigt pedantisk, men så sätter jag upp för många måsten och då får jag inget gjort och istället får Jimmy göra allt.
Sen är det nog för att ta med mig ut. Går ju inte ut om jag inte har någon som följer med...
Fy faan... hur hamnade jag här? Fullt frisk, skötte barnen, hemmet, jobbet, ekonomin... Allt! Och nu sitter jag här... klarar inte ens av att gå ut... har en diagnostiserad sjukdom... Vad hände??
Ibland går tiden jättefort och jag hänger inte riktigt med, men så kommer det dagar när tiden verkligen kryper och dom dagarna blir jag ofta fundersam över vad som hänt och händer.
Nej, nu ska jag äta frukost med Hampus. Dom små äter på dagis och Jimmy sover. Han har jobbat inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar