söndag 21 februari 2010

Ändrade planer, jäkla snö!!!!

Idag skulle vi ha gått till min syster och fixat med filmer och hämtat Hampus som blev kvar hos dom igår.
Men så blir det inte! Det går ju inte komma fram ute för all snö. Men alltså, hur irriterad blir man inte! På trottoarer och småvägarna så är det inte skottat sen mitten av veckan, det är alltså ca 30cm snö, kanske mer... Det funkar inte att dra vagnar i det.
Men varför, alltså VARFÖR!!! På dom stora vägarna är det skottat.
Jag förstår inte en sak: I denna kommun vill dom ha friskt folk, dom vill att man ska motionera, så fort man ringer sjukan så säger dom ut och gå! Spelar inte roll varför man ringer! Träna bör man annars dör man, enligt dom... Nästan lite sjukligt anser jag.
Men varför ser dom inte till att skotta så man kan gå då? Vet ni vad jag kallar det? Dubbelmoral! Dom vill att man ska motionera och talar för det, men dom hindrar att det ska vara möjligt.

Så idag blir det lugnt här hemma! Eller ja, barnen lever ju om men inga stora projekt här inte!
Ja dammsugaren kommer väl tas fram och kanske sätter igång nån maskin med tvätt, men det är ju sånt som händer varje dag.
I torsdags blev det stor städningen här hemma, det behövdes inte egentligen men det kändes som att man lika gärna kan passa på om man inte har annat för sig. Visst var det jobbigt och gjorde ont, och i efterhand så kände jag att jag inte borde städat, men som vanligt så tänker man inte för mycket på sig själv... Vill inte låta ego, men denna vecka har jag haft rätt att ta det lungt, men det har jag definitivt inte gjort.

Förresten, igår var jag och Hampus på ÖoB han handlade lite, och gissa vad Hampus köpte? En barbie, inte åt Julia utan åt sig!!! Och en klänning till sin docka. En rosa såklart! Pojken älskar rosa ♥ Söt unge!!
Sen när han kommer hem så ska han få leka med sin docka, och jag ska ta ett foto på henne och visa så fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar