onsdag 17 februari 2010

Idag då...

Idag när jag vaknade så mådde jag illa... Fy vad illa!! För en stund glömde jag vad som är påväg att ske. Det kändes ganska skönt faktiskt, men det blev en kalldusch när jag kom till toaletten och blev påmind av verkligheten.
Än så länge har det varit fysiskt smärt fritt faktiskt. Men nu börjar det gå utför, jag har ju inte jätte ont, men jag känner att det är på g snart.
Jag vill bara att det ska vara över nu, så man kan ta nya tag.
Hoppas bara det värsta kommer ikväll och inatt, för det gör ont att få missfall... det vet jag efter förra gången. Så det bästa vore ju att barnen ligger till sängs så jag kan ta hand om mig själv.

Idag har jag haft besök av en kompis. Skönt att sitta ner och prata bort en stund. Det var uppskattat,

Hampus har varit i all aktivitets huset idag med sitt dagis. Eller ja inte hela dagiset men hans grupp. Han gillade det! Han lekte, pysslade och det han nog mest uppskattade: Fika! Han är en riktig fika nisse den där ungen.
Julia ar kvar på dagis med sin grupp, och där har det varit fullt upp! Dom har lekt med lera och haft gympa! Så idag har dom verkligen aktiverat mina små troll!
Det känns helt underbart, eftersom jag inte är så aktiv idag...

Idag har vi fått lite glada nyheter, men jag vill inte säga nåt än ifall det inte blir som vi tänkt oss. Men blir det som vi vill så kommer det bli bra... Flummigt det där.

Snart är det fredag, då är min "ny-gamla" förlovnings ring klar. När min mormor gick bort fick jag ärva hennes förlovningsring. Och Jimmy har nu lämnat ner den för att förminska den lite, och på fredag är den äntligen klar!
Anledningen till att jag ska ha den istället för min vanliga förlovningsring är för att det känns bra att göra så! Så det så.

2 kommentarer:

  1. Hej gumman jag är så ledsen att du har fått missfall igen väldingt, väldingt ledsen faktiskt. hoppas du kryar på dig snart. vad kul att du fick din mormors förlovnings ring det känns alltid bra när man kan ha något nära när den som stod nära har gått bort :) ja eller något i den stilen :) hälsa Jimmy och ungarna. många pussar och kramar från mig och familjen
    Svandís

    SvaraRadera
  2. Tack gunman =) Ja det är tråkigt när det händer, men ödet ville nåt annat den här gången. Men jag hoppas det tar sig snart igen... Håll tummarna för oss ;-) Hälsa hela familjen, och ta hand om er.
    Puss och kram

    SvaraRadera