lördag 13 februari 2010

Cirklen är sluten....

Jag överlevde kvällen och natten! Helt ärligt va det ganska skönt att vara till 2/3 barnledig. Barnen åkte vid 17, Wille somnade vid 17:30. Sov till 18. Jag trodde ju då att han skulle vara vaken ett bra tag men där hade jag så fel! Vid 19:30 sov gossen.
Men tack vare det fick inte vi sovmorgon, nej 07:15 hörde jag Willes glada stämma. Men jag sov vidare och Jimmy tog pojken!
Vid 12:30 kom barnen hem idag, och då gick Hampus, Jimmy, Thim och Nicke till isbanan här uppe vid oss. Gick inget vidare för Hampus att åka, tyvärr är han lik mig när det gäller tålamodet... det finns helt enkelt inget. Men nu har han fått prova och det är huvudsaken!

Hampus och Julia ja, deras kväll lite kort:
Dom handlade, mat och 1kg godis.
Badade bubbelbad.
Lekte.
Åt massor med godis.
Somnade.
Jag trodde dom skulle sova länge idag, men fick rapport om att 07:15 va dom i farten igen. Thim hade vaknat och väckt Hampus. Då hade deras katt Selma hör att det var nån vaken och fått spelet... Så hon hade sprungit in i sovrummet till Vickan Nicke och Julia. Där hade hon levt rövare så Julia vaknade. Sen drog det igång!
När Julia kom hem var hon så fin!! Hon hade fått sitt hår krusat och sina naglar målade. Söt ungen min ♥
Hampus hade även han fått sina naglar målade, vilket Julia var snabb att påpeka för mig. Dom hade även fått en massa tidningar. Julia hade fått "Julia" såklart!!

Så kort och gott. Alla överlevde, ingen har blivit avskräckt. Jag kommer absolut ha Julia och Hampus hos Vickan och Nicke igen! Är nu mycket väl övertygad om att jag har valt rätt personer att ta ansvar över mina barn om nåt skulle hända oss *Tvi, tvi, tvi* *Ta i trä* *Slänger salt över axeln*

Nu är det snart dags att söva Wille, resten av oss ska ha lördags mys!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar