lördag 20 februari 2010

Det blev en hel del ändå!

Idag stod det egentligen bara en sak på listan: Köpa näs spray åt mig! Denna jäkla täppa!! Har sedan jag var gravid med Wille haft nästäppa, fatta hur jobbigt det är. Men ändå trots irritationen så är jag för lat för att gå och få hjälp. Jag vet ju redan hur det ska hjälpas, och det är ändå relativt enkelt. Man får tabletter och näs spray. Men det får bli en annan dag.

Men så när jag vaknade så såg jag all snö, och aldrig att jag vill gå ut i det! Så jag var hemma med trollen och Jimmy tog en promenad.

Sen åkte jag och Hampus till min moster och firade henne lite i efterskott. Mycket trevligt! Men när jag skulle fara hem så fick jag ingen Hampus med mig. Min syster och hennes familj var även hos min moster, och av dom fick pojken ett erbjudande han inte kunde motstå. Han följde med Thi hem... Och kommer sova där!
Verkar som att han fått smak för det där...
Jag är bara tacksam att nån äntligen frågar och av egen fri vilja vill låna nån av barnen. Annars så har man alltid fått tjata och tjata för att få barnvakt! Så detta känns lite annorlunda, men bra! Tro nu inte att jag vill ha barnvakt hela tiden, för jag missbrukar verkligen inte barnvakt! Sen Wille föddes så har jag haft barnvakt så jag och Jimmy varit helt barnfria en gång. Fatta en gång på snart 11månader. Då gällde det i ca 2timmar, så vi fick ta en fika tillsammans. Annars så har vi typ lämnat bort två ungar och tagit med den 3dje eller lämnat ett barn och tagit dom andra... Så vi lämnar inte bort våra barn i onödan!
Sist vi hade barnvakt så vi var helt barnlediga var när Wille föddes. Så vi var ju barnlediga i 2timmar och 45minuter. Det var så lång tid det tog från Vimmerby tills Wille va född... Han hade bråttom.

Nåja. Resten av dagen har jag varit hemma med resten av familjen. Jag har gosat med mina resterande barn och ätit ostbågar. Lukar skit! Så efter det fick barnen duscha. Nu va det ju visserligen bara Julia som åt bågar, men Wille behövde också duscha så han fick hänga på!

Nu sover barnen, ska bli spännande att se hur det går för Julia att sova ensam för första gången sen Wille föddes... Som sagt... Spännande....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar