onsdag 10 februari 2010

Dessa jäkla mamma nojjor!!!!

I lördags så sa min syster till mig att min dotter skulle sova hos dom nu på fredag... HJÄLP!!!! (Enligt mig).
Och nej, det handlar inte om att jag inte tror dom klarar av min tös, för det gör dom! Har ju valt dom som gudföräldrar åt alla mina barn av en (eller ja många, men detta är en av dom) anledning. Men det är jag som är problemet.
Barnen har inte sovit borta utan mig sen Wille föddes... Och innan dess så har Julia aldrig sovit borta utan mig!!! Hur ska jag överleva?!
Fast på ett sätt så ser jag ändå fram emot det, Hampus har beställt godis, sova i vår säng och vara uppe så länge han vill! Med andra ord: kvalitets tid med mamma och pappa en hel kväll! Och det kan han behöva få ha... Så på sätt och vis så är det bra att Julia ska sova borta, men ont i magen har jag fått... Och nu ikväll när min syster skrev och påminde mig så fick jag ont i huvudet med... Tror man kan sätta mig i kategorin: Hönsmamma.
Min finaste syster kom även med förslaget att Hampus också kunde sova där, dom är galna! Hon säger att dom behöver öva... Jo kanske men med tre galna ungar som är socker höga och ska bada bubbel bad?! Sova gott kommer dom ju visserligen göra efter den kvällen.
Jag vet ju inte hur Hampus ställer sig till detta, men jag ska helt klart fråga han imorgon. Skulle ju vara trevligt att bara vara med Wille, fast Hampus sköter sig ju själv så det är inte så mycket jobb att ha han hemma. Men som sagt, ska helt klart fråga han imorgon vad han känner för.

Nu ska jag sätta mig ner, andas lugnt och bearbeta att min lilla tös inte är så liten. Vad är det som händer?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar