söndag 7 februari 2010

Gårdagen i korthet.

Igår hann jag inte med att blogga... Fullt upp och jag älskar det!!

Morgonen började ju lugnt och egentligen borde jag ju hunni med att blogga lite, men jag kände att jag prioriterade att mysa med en sovande Wille mer.
Dom stora barnen var med Jimmy och köpte godis, är det lördag så är det och godis blev det till överflöd, hela dagen och kvällen!

Sen när klockan närmade sig 15 så begav vi oss till min mamma och pappa. Vi hade lite av ett knytkalas igår, mamma stod för köttet, min syster för potatisgratäng och jag för salladen! Och hjälp vad gott det var! Jag åt så jag trodde jag skulle spricka.
Efter det så kom godis skålen fram till barnens glädje.
Sen innan melodifestivalen så blev det fika, kaffe och tårta.
Sen kom den magiska tiden... 20:00!!! Då var det äntligen dags, som jag har väntat!
Och jag måste nog säga att i år har dom lyckats, mycket bättre i år än förra. Inget slår ju året med Bjärn Gustafsson visserligen. Sötas pojke!
Men min favorit låt gick visare, tack och lov! Som jag jublade när han Fakir (vågar mig inte på att försöka stava till hans namn, och jag är på tok för lat idag för att leta redan på rätt stavning) vann, mycket bra röstat svenska folket.
Jag hade tänkt att när melodifestivalen var slut så skulle vi gå hem... Men så bidde det inte. Barnen lekte och var på så gott humör att jag fann ingen anledning till att gå hem. Lika bra att passa på att umgås när man väl har chansen.
Så när vi kollade på klockan när vi gick hem så visade den sig vara närmare midnatt. Men vad gör väl det. Och vad skönt det var ute inatt. Hade inte barnen varit så trötta så hade jag gått en liten omväg hem, det var så perfekt ute! Lagom temp och ljust!
Väl hemma så somnade barnen lika fort som huvudet landade på kudden.
Så summan av kardemumma: Mycket trevlig kväll igår!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar