onsdag 3 februari 2010

Usch vad snö :-(

Seriöst, nu är jag less på snön!

Idag fick barnen vara hemma från dagis. Inte en chans att jag drar ut ungarna för ynka 3 timmar... Sen hade det inte spelat nån som helst roll om vi haft bil. No way in hell att jag sätter mig i bilen i detta väder, med 3 barn, på dessa vägar för att dom ska till dagis. Eftersom jag ändå är hemma så spelar det ju liksom ingen roll. Hade jag haft ett jobb att gå till så hade det varit annat...

Så vad händer idag? Ja du, vi försöker att inte driva varandra till vansinne. Och det går inget vidare. Julia är hemsk med att klättra! Det är verkligen inte roligt ett dugg! Man får följa efter henne hela tiden för att plocka ner henne från bänkar och bord.
Och Wille, ja han bara gnäller. Och man kan ju då tro att han är trött. Nej du. När jag väl fick han att somna så vaknade han efter 15minuter. Och söva om går inte!!
Och så Hampus, ja han är väl den som håller sig lugnast... Han vill helst sitta och dega framför tv; n eller måla. Men det är ju det där att lyssna... Om jag inte visste att 4åringar är lite ignornata så skulle jag tro att han hade fel på hörseln. Men det går över... Antar jag.
Jag förstår ju att barnen inte bara kan sitta stilla och vara tysta en hel dag, och det kräver jag verkligen inte. Barn är barn, och det ska märkas att dom finns. Men ibland måste en mamma få klaga lite, blir liksom lite lättare så.
Och ja, jag har själv satt dom till jorden. Och det ångrar jag inte för en sekund! Mina barn är mitt allt ♥
Fler ska jag ha, och jag skiter i vad andra anser passar i "normen".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar