tisdag 9 februari 2010

Smått och gott

Ikväll fick vi besök. Min lillebror kom och blir nog kvar ser det ut som. Trevligt med lite sällskap.

Idag tog vi äntligen tag i att få bort alla glasburkar och alla kartonger (gick till miljöstationen). Men tänk vad lustigt, när vi väl stod där så tyckte jag att det var lite väl lite papper... Och såklart hade vi glömt minst en påse med papper hemma!! Nu bor vi så nära att det egentligen kvittar, vi kan lika gärna gå varje dag... Men ändå, det är en princip sak!
På tal om det med nära: Så skönt att inte ha så långt dit, blir en lagom promenad för barnen. Visserligen så är Julia riktigt slö... måste titta och känna på allt! Och helt plötsligt så sätter hon sig ner...

Ikväll när jag skulle söva Hampus och Julia så sa Hampus nåt så kul!
Hampus: Mamma, du vet paketet jag fick. Med cykeln...
Jag: Ja vad är det med den?
Hampus: I vår när jag cyklar så ska jag fånga råttor med den cykeln.
Jag: Va? Hur gr man det?
Hampus: Jamen mamma, det är ju e råttfälla där bak!!!
Pojken har då fått för sig att pakethållaren är en råttfälla, söta unge ♥

Nu ska vi se på film!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar