måndag 1 februari 2010

Ja en sån dag!

Idag var vi på småbarns sången... eller ja, sång och sång! Det var dock teater... Wille var måttligt intresserad, han hade nog uppskattat att få äta upp gubbarna mer.
Fikat gillade han visserligen...
På torsdag skippar vi det, skulle visst vara vardags gudstjänst... Inte fel med det, men inte vår grej helt enkelt. Och det är inget Wille uppskattar för fem öre.

Åh nu blir jag avundsjuk på tal om annat! Ser på Familjen Annorlunda, och Karola har fått värkar. Jag vill med ju!!!! Tänk att få vara gravid, föda barn och ha en liten, liten bebis!!! Suget är enormt här nu...

Idag när vi hämtat barnen så skulle vi till CUBUS och kolla efter strumpor till Wille. Och plötsligt viker sig vagnen med Wille i! Som tur va så höll jag ju i vagnen så den inte kunde falla ihop helt. Då när Jimmy kollar efter så ser han att aluminium röret på chassit är helt av! WTF!!?? Vi har inte haft vagnen i 2år ens. Över beastat den? Nej verkligen inte. Den är väl gjord för ett barn? Och vi har bara haft den till Julia tills hon fyllde 1½år. Och sen nu till Wille.
Så det blev ju att gå ner till säljaren vi köpte den av. Dom tog foton och mailade till leverantören, och vi hade tur!
Dom kommer stå för ett nytt chassi!! Tack och lov för det!
Med tanke på att vi har gett 3000:- för vagen och den är inte ens gammal, så vill jag inte köpa en ny vagn redan nu!
En syskonvagn har vi ju planer på att köpa, men det är ett framtida projekt.

Morgondagen är ganska planerad! Det börjar med dagis för dom två stora barnen. Under tide så ska jag och Jimmy hem till en mamma i föräldragruppen, och fika. Efter det blir det att hämta hem dom stora barnen och gå till bowlinghallen och möta upp min mamma och pappa! Där ska barnen få bowla lite och så blir det nog fika... Sen blir det att pusta ut lite... mellan varven när man håller på att plocka, laga mat och tvätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar