tisdag 2 mars 2010

4dagar

Idag ska Hampus och Julia va en stund hos mormor och morfar. Jag, Jimmy och Wille ska till en mamma i vår föräldragrupp och träffa alla mammor och bebisar. Ser jag verkligen fram emot, för det brukar alltid bli lika trevligt!

Igår gjorde Jimmy smörgåstårta som vi ska äta idag. Mumma! Och dessutom så är det säsongs start för Desperet Housewifes ikväll! Detta kan ju bara bli en bra tisdag.

Idag har Jimmy varit snusfri i 4dagar. Så bra gjort av han! Jag skulle verkligen vilja ta med han ut på middag som en liten belöning för att han klarar av detta. Men så är det ju det stora "problemet"... Barnvakt. Det är verkligen inte lätt att fixa barnvakt åt 3barn. Så det får väl bli att fixa till nåt här hemma och göra det bästa av situationen.
Men det känns ju som att man vill göra nåt speciellt för han... Han har ju ända snusat i ca 15år. Det är länge!

Natten gick relativt bra. Hampus vaknade vid halv 2 tiden tror jag det var och var ledsen. Men efter att ha kissat så somnade han om och sov hela natten. Ingen krupp!!
Men dom är hemma idag med. Fast imorgon får dom nog gå till dagis. Han har tjatat både igår och idag att han vill gå... Men jag tycker det är bättre att han var hemma. Visserligen är han inte sjuk men eftersom nätterna varit lite si och så, så skadar det inte att va hemma lite.

Nu ska vi äta lite... Sen frukost för mig och tidig lunch för barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar