torsdag 11 mars 2010

Måste bara få gnälla lite... :-(

Barnen har smittat mig. Ja egentligen borde jag inte bli förvånad... Jag menar, är det några som smittar så är det ju barn!
Men ändå! Man uppskattar inte hosta, förkylning och värk i kroppen mer för det. Men en sak kan jag ju säga, hellre detta än magsjuka. Ingen tvekan.
Fast idag har jag nästan börjat undra om det var magsjuka på g. Men det är nog tveksamt.
Har mått så hemskt illa idag, tog mig inte ens upp ur sängen på morgonen. Jimmy kom med primperan (illamående piller) men inte ens det hjälpte.
Så vid halv tio kom jag upp, men det var in och duscha av sig, sen soffan. Orkade ge mig ut på en kort promenad och ner till mamma en sväng. Men det var kämpigt.
Nu ikväll har jag legat på soffan och mest grinat illa och små slummrat... Om jag inte visste bättre... Men nu gör jag ju det.

Imorgon har jag lovat barnen tacos, vad har jag gett mig in i. Blir spännande att se hur det går att äta.

Men på lördag händer det nåt kul!! Min älskade syster son Thim fyller 6år. Och alla som varit hans närhet kan inte ha missat detta. För varje dag har vi fått höra exakt hur många dagar det är kvar till på lördag.
Det första pojken sa när jag kom idag: "Sandra, idag är det torsdag, sen är det bara fredag sen fyller jag år!"
Så sant så sant!
Och det sista han sa: "Sandra, på lördag, om två dagar, fyller jag år och då ska ni komma till mig".
Och ja såklart vi kommer, skulle aldrig missa hans födelsedags kalas!!

Nu ska jag fortsätta ligga på soffan och vara ynklig, hoppas verkligen jag mår bättre imorgon. Det vore mycket bättre om jag slapp illamåendet. Men det beror säkert på förkylningen... Jag är mer som en kille när det gäller förkylning... Jäkligt patetiskt med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar